Monday 2 March 2015

sambungan ceritha tadi . hahah

Setelah tamat pengajian di sekolah menengah, saya pun mengambil keputusan untuk mencari kerja bagi mengisi masa lapang saya sementara menunggu peluang untuk sambung belajar. Lalu saya cuma mengambil masa selam seminggu berehat selepas tamat SPM. Lalu, selepas itu saya pun terus mencari pekerjaan, pada ketika itu, saya mahukan pekerjaan seperti fowarding and shipping, kerja angkat barang pon jadilah. Lagipun saya memang minat pun kerja yang angkat barang, packing n loading barang ni. Lagi-lagi kalau job tu selalu outstation kannn... Dapat lah tambah pengalaman saya behijrah ke negeri orang.. Hampir 30 syarikat saya mencari pekerjaan ‘sampai berlecak ketiak dibuatnya’ namun tiada satu pon syarikat pun yang menerima. Kebanyakkan syarikat hanya menyuruh saya untuk mengisi form then dorang cakap pihak kami akan call or mesej u untuk datang interview.hmm dah agak dah mesti sembang punya dia nak call. Arghhh.... Maybe, dorang mesti fikir yang saya ni budak lepasan SPM kalau kerja pon mesti sekejap je coz mesti budak tu nak sambungf belajar. Syarikat memang kalau boleh dorang nak pekerja yang boleh pakai lama. Tapi, baru saya teringat, ada satu syarikat daripada 30 syarikat yang saya cari tu yang nak pakai saya. Then, saya pon pergi interview, company memang nak pakai orang sangat. Tapi, kerjanya menghantar stok arak, babi dan sayur-sayuran untuk dibekalkan kepada customer... Aduii, kecewa betul masatu. Tak ada cara lain selain saya menolak tawaranya untuk bekerja. Kalau boleh nak kerja yang aku selesa walaupun kerjanya berat n kotor sekalipon....

No comments:

Post a Comment